czwartek, 28 marca 2013

Sernikobrownie z czereśniami

Wielkanoc na wyspie to raczej święta dla dzieci.  Dostają one  mnóstwo czekoladowych jajek i jak pogoda dopisuje organizowane są "jajkowe łowy" na świeżym powietrzu. Dorośli chowają je w ogrodach, podwórkach i dzieci szukają te czekoladowe łakocie.  Ja nie chciałam kupować jajek dla wszystkich w pracy i dlatego upiekłam to ciasto. Coś szybkiego i pysznego. Książka The Humming Bird Bakery jak zwykle mnie nie zawiodła.

Sernikobrownie z czereśniami

Brownie
200g gorzkiej  czekolady
175g masła
200g drobnego cukru 
3 jajka
120g mąki
Masa sernikowa
400g serka twarogowego typu Philadelfia
120g cukru pudru
2 jajka
2 łyżeczki mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

200g czereśni(użyłam mrożonych)

Czekoladę i masło roztopić w dużej misce, najlepiej nad garnkiem z gorącą wodą.

Potem dodajemy cukier, mąkę i wszystko dobrze mieszamy. Jajka dodajemy pojedynczo i  mieszamy.  

Blaszkę (34cm x 26 cm, ale może być mniejsza) wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy do niej 3/4 masy czekoladowej, wyrównujemy. 

Serek, cukier i jajka dobrze mieszamy, tak aby nie było grudek. Dodajemy mąkę, ekstrakt waniliowy i mieszamy jeszcze raz. Wlewamy masę serową na masę brownie. 

Resztę masy czekoladowej rozkładamy łyżeczką na cieście i na koniec wykładamy owoce. 

Piekarnik nagrzewamy do 170C i pieczemy 40 - 45 minut. 

Ostudzamy ciasto i już chłodne wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny lub na całą noc. Godzinę przed podaniem wyjmujemy z lodówki. Smacznego!




4 komentarze:

  1. Bardzo fajne ciacho. Łączy w sobie tyle pysznych smaków, że pewnie trudno mu się oprzeć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Już go nie ma, następne w niedzielę. Wesołych świąt!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Porywaj :) Jest pyszne i zrobiło furorę u mnie w pracy :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...