sobota, 17 listopada 2012

Tagine z kurczakiem

Tego dania nauczyłam się gotować jak pracowałam w górach we Francji. Jest idealne na zimowe wieczory. Bardzo ogrzewające jakby się dostawało mocnego przytulaka. Tagine (wym. tadżin) wywodzi się z północnej Afryki szczególnie popularne jest w Maroko i  jest to nazwa naczynia, w którym gotuje się to danie. Nie posiadam owego naczynia, ale to nie przeszkadza mi gotować tej aromatycznej potrawy. We Francji gotowałam z baraniną, ale dziś zrobiłam z kurczakiem. Wołowina również może być. To jest moja wersja tego dnia, bo co kucharz to przepis się zmienia.

Tagine z kurczakiem

kurczak pokrojony na kawałki bez piersi, czyli 2 udka, 2 nóżki, 2 skrzydełka
1 cebula
1 duży ząbek czosnku
2 marchewki
1 puszka ciecierzycy
500ml wywaru z kurczaka albo warzyw
1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
1 łyżeczka mielonej kolendry
1 łyżeczka cynamonu
1/2 harissy ( może być chili)
1 łyżeczka mielonej papryki
2 łyżki przecieru pomidorowego
60g suszonych moreli
pół cytryny ( opcjonalne)
świeża kolendra do posypania
oliwa do smażenia


Kurczaka zarumienić na oliwie w dużym garnku. Po usmażeniu wyjmij go na talerz i odstaw na bok. Dolej troszkę oliwy, wsyp wszystkie przyprawy i podsmaż je przez ok 30 sekund. Dodaj pokrojoną w kostkę cebulę, czosnek i marchewkę. Dobrze wymieszaj z przyprawami i smaż przez ok 2 minuty. Dodaj przecier, harrisę i wywar. Włóż kurczaka z powrotem do garnka i gotuj przez 1 - 1 1/2 godziny na małym ogniu. Możesz również włożyć do piekarnika na ten czas. Pamiętaj użyj taki garnek, który nadaje się do pieczenia. Zawsze też możesz użyć naczynia tagine jak masz oczywiście. Kurczak ma być miękki, ja bardzo lubię jak kurczak dosłownie odpada od kości. 15 minut przed zakończeniem gotowania wrzuć ciecierzycę i morele. Ja kroje morele na pół jak są duże. Pół cytryny przekrój na ćwiartki i też wrzuć do garnka. Dla mnie najlepiej smakuje ta potrawa podana z kuskusem. Choć kasza jaglana albo kasza gryczana będzie również pasować.
Smacznego!














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...