wtorek, 13 listopada 2012

Kopytka

Jestem fanką wszystkich mącznych wynalazków. Kopytka są szybkie do zrobienia i smaczne. Zawsze je robię jak zostaną mi jakieś ziemniaki z obiadu. Nic nie mam przeciwko klasycznym kopytko tylko z ziemniakami, ale tak łatwo można je urozmaicić. Dodając np szpinak czy dynie. Ostatnio nawet zostały mi warzywa z rosołu pietruszka, seler i dodałam je do ciasta kopytkowego. Były lekko słodkawe dzięki pietruszce. Dziś były jeszcze inne z dodatkiem pesto, które zrobiłam w niedzielę. Takie małe pyszne poduszeczki. Mój syn za nimi bardzo przepada, ja tez!






 Kopytka
350g pure z ziemniaków
1 jajko
3 łyżeczki pesto
120g mąki  plus do posypania stolnicy
sól do smaku
Wszystkie składniki dobrze wymieszaj najlepiej ręką. Na posypanej mąką stolnicy weź 1/4 masy i dłońmi wałkuj kształt długiej parówki . Nożem odcinaj 1.5 - 2 cm kawałki i wrzucaj je na lekko gotującą sie wodę( osoloną). Gotuj ok 2-4 minut aż kopytka wypłyną na powierzchnię wody. Wyciągnij je cedzakiem. My serwujemy je zawsze z masłem i posypanym parmezanem, ale można inaczej. Te klasyczne tylko z ziemniakami najbardziej mi smakują z cebulką i skwarkami, a te z dynią z masłem i świeżą szałwią. Jak komu w duszy gra. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...