wtorek, 5 lutego 2013

Risotto z suszonymi pomidorami i wędzoną makrelą

Miałam dziś wielką ochotę na ryż, a więc pomysł na risotto pojawił się szybko, bo okazało się, że tylko  arborio znalazłam w szafce. W lodówce była makrela, której świeżość już się kończyła, no i pomidory suszone w oleju, gdzieś tam u mnie zawsze się znajdą.

Risotto z suszonymi pomidorami i wędzoną makrelą
2 porcje

120g ryżu do risotto (ja użyłam arborio)
1 szalotka lub mała cebula
80g pomidorów suszonych
2 filety z wędzonej makreli
0.5 l bulionu warzywnego
2 dymki (opcjonalne)
oliwa lub masło do smażenia


Pokrojoną szalotkę/cebulę w kostkę smażymy na łyżce oliwy albo masła przez 2 minuty, dodajemy ryż. Mieszamy tak, aby cały ryż został obtoczony tłuszczem i dodajemy jedną chochlę bulionu warzywnego.
Mieszamy często i uważamy, żeby  ryż nie przywierał do dna. Często podlewamy wywarem.
Pomidory kroimy na kawałki i dodajemy do ryżu tak w połowie smażenia. Ryż powinien być miękki, ale nie rozgotowany. 
Makrelę dorzucam na sam koniec w dość dużych kawałkach i mieszam, ale już nie smażę.
Posypałam risotto dymką, ale latem pewnie dodałabym świeżutka, pieprzną rukolę. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...