piątek, 25 stycznia 2013

Zimowa sałatka

Już bardzo długo chciałam spróbować zrobić tą sałatkę. Miałam wszystkie składniki oprócz cykorii i dziś w końcu przechodząc przez ryneczek kupiłam jedną, dorodną. Prosta do zrobienia i pyszna. Gorzkawa cykoria, słodka gruszka, kremowy, ale ostrawy ser pleśniowy i orzechy włoskie to rewelacyjna kombinacja. Czemu tego wcześniej nie zrobiłam? 

Zimowa sałatka
1 cykoria
2 małe gruszki (użyłam konferencji)
2 garście orzechów włoskich 
60g sera pleśniowego (mój ulubiony Saint Agur)

Sos vinaigrette
inspirowany przepisem Gwymeth Paltrow
1 łyżeczka musztardy Dijon
1 łyżeczka syropu klonowego
30ml octu z białego  lub czerwonego wina
1 łyżka oleju słonecznikowego
60ml oliwy z oliwek

Poobrywaj listki z cykorii, przekrój je wzdłuż na pół i poukładaj je na talerzu. Gruszki pokrój na 8 części i porozkładaj je na listkach. Orzechy połam na kawałeczki i podgrzej na suchej patelni, a potem porozrzucaj je po całym talerzu. Ser pleśniowy pokrusz i dodaj do sałatki. 
Wszystkie składniki na sos dobrze wymieszaj najlepiej w jakimś małym słoiczku. Sałatkę polej połową sosu, a resztę możesz trzymać w lodówce do następnego razu. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...