niedziela, 17 lutego 2013

Czekoladowy sernik wegański

Nie jestem weganką, ale jak zobaczyłam przepis na ten sernik to od razu postanowiłam go zrobić. Absolutnie mnie nie zawiódł, przepyszny i taki zdrowy. Zdrowy choć nie znaczy, że nie kaloryczny. Przepis ściągnęłam z jednego z moich ulubionych blogów Jadłonomia. Marta nie tylko ma świetne przepisy, ale również piękne zdjęcia. Przepis znajdziecie tutaj. Polecam do zerknięcia do Jadłonomi :)

Czekoladowy sernik z nerkowców
na blaszkę/formę do tarty

Spód
1 szklanka orzechów laskowych
1/2 szklanka daktyli
szczypta soli
Czekoladowy krem
300 gr orzechów nerkowca
1/3 szklanki soku z cytryny
1/3 szklanki kakao
1/2 szklanki syropu z agawy ( ja dodałam syropu klonowego)
1/2 szklanki oleju kokosowego
1/4 szklanki zimnej wody (opcjonalnie)
jagody goji lub suszona żurawina, gruba sól morska do posypania

Nerkowce zalewamy zimną wodą i odstawiamy na całą noc.
Następnego dnia orzechy laskowe i daktyle wkładamy do malaksera i miksujemy aż do momentu kiedy zaczną się kleić, dość drobno. Przekładamy je do blaszki, formy wyłożonej folią spożywczą, ugniatamy masę równo na dnie i odkładamy. Malakser dobrze wycieramy albo przepłukujemy i wkładamy do niego nerkowce i resztę składników. Wszystko miksujemy tak długo aż masa będzie kremowa. Nerkowce są na tyle miękkie, że zmiksują się na gęstą masę. Wylewamy ją na wcześniej przygotowany spód i wyrównujemy. Posypujemy suszoną żurawiną, odrobiną soli morskiej gruboziarnistej i wkładamy do zamrażalnika na co najmniej 2 godziny, ja wstawiłam na 3 i potem przełożyłam do lodówki. Pychota! Namawiam gorąco do zrobienia tego sernika wszystkich tych, którzy lubią słodkie i chcą coś zdrowszego do przekąszenia przy kawie! Smacznego! 

2 komentarze:

  1. Ojej, ale miłe słowa! Cieszę się, że ciasto smakowało :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo smakowało:) Dziś robię Twój drugi sernik z figami:) Dziękuję, że zajrzalaś na mój blog. Nie dorównuje Twojmu do pięt, może kiedyś:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...