wtorek, 8 stycznia 2013

Dorsz w maśle czosnkowym

 Dobrą rybę i owoce morza lubię zjeść, a to że mieszkam na wyspie daje mi taką możliwość bardzo często. To danie podałam na Wigilię i bardzo wszystkim smakowało.

Dorsz z małżami w maśle czosnkowym
inspirowane przepisem z książki Rick Stein's Food Heroes

2 kawałki fileta z dorsza ze skórą, każdy ok 175g
400g świeżych małży
50ml białego wina
oliwa do smażenia
50g masła
1 ząbek czosnku
2 łyżki pietruszki
sól i pieprz do smaku
sok z cytryny do smaku

Małże gotujemy w białym winie przez ok 3-4 minuty, aż się otworzą. Odcedzamy z wina i odstawiamy do wystygnięcia, a wino z powrotem gotujemy. Gotujemy tak długo aż ilość zredukuje się do 3 łyżek. Małże delikatnie wyciągamy z muszelek, kilka zostawiamy do dekoracji.
Czosnek drobno kroimy albo wyciskamy przez praskę do czosnku, mieszamy razem z masłem i drobno pokrojoną pietruszką. Pieprzymy do smaku.
Rybę przyprawiamy solą, pieprzem i smażymy na oliwie, skórką do dołu. Smażymy tak ok 3-4 minut, aż skórka się zarumieni. Przewracamy na drugą stronę i smażymy jeszcze 2-3 minuty.
Do zredukowanego wina wrzucamy masło czosnkowe i podgrzewamy. Jak masło się roztopi dodajemy małże, wyciskamy sok z polowy cytryny i mieszamy. Podgrzewamy tylko aż do momentu małże są gorące. Dorsza polewamy masłem czosnkowym z małżami i gotowe. Serwowałam rybę z groszkiem i pieczonymi ziemniakami. Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...