niedziela, 6 stycznia 2013

Buraczkowa tarta tatin z kremem z koziego sera

Usłyszałam gdzieś hasło tarta tatin z burakami i pomyślałam dlaczego nie. Nie szukałam przepisów tylko od razu zabrałam się do tworzenia. Rezultat jak na pierwszy raz był świetny.

Buraczkowa tarta tatin

3-4 średnie buraki
4 łyżki octu jabłkowego
1 łyżka cukru
50 g masła
1 opakowanie ciasta francuskiego
sól do smaku

Krem z koziego sera

80g koziego sera
3 łyżki śmietany 12%
garść świeżego koperku, drobno pokrojonego
pieprz do smaku

Buraki myjemy i gotujemy do miękkości ok 30-40 minut
Masło roztapiamy na patelni, wybierzmy patelnie taką, która nadaje się do pieczenia w piekarniku tzn bez plastikowych uchwytów. Dodajemy do masła ocet i cukier i mieszamy aż się cukier roztopi
Buraki po ostygnięciu obieramy ze skórki i kroimy na plastry tak 0.5 cm. Wkładamy je na patelnię, delikatnie mieszamy i solimy do smaku. Układamy plastry na całej patelni, na płasko. Wycinamy z ciasta francuskiego koło i przykrywamy je dokładnie ze wszystkich stron. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190C na 25-30 minut, aż się zarumieni. W tym czasie robimy krem. Odkrawamy białą skórkę z sera i mieszamy ze śmietaną na gładką masę. Dodajemy do niej pokrojony koperek. Możemy zostawić troszkę koperku do dekoracji. Dodajemy pieprz do smaku i dobrze mieszamy.  Po wyciagnieciu z piekarnika ostrożnie przykrywamy tartę talerzem większym niż patelnia i ostrożnie odwracamy. Tarta powinna bez problemu odczepić się od patelni. Moją tartę pokroiłam na kawałki i dodałam po łyżce kremu z koziego sera. Drugi kawałek zjadłam z łyżeczką sosu chrzanowego i też było niezłe. Smacznego!

Tarta z kremem z koziego sera
 

Tarta z sosem chrzanowym



2 komentarze:

  1. prezentuje się świetnie ;) nigdy nie jadłam takiej tarty :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, do dzisiaj! Była naprawdę smaczna :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...