wtorek, 11 grudnia 2012

Przepisy świąteczne - sernik na piernikowym spodzie

Już tylko dwa tygodnie zostały do świąt! Uwielbiam święta! Niestety nie będę oryginalna z tym przepisem, bo podpatrzyłam go na blogu White Plate i tutaj możecie go znaleźć. Luźno trzymałam się przepisu, ale jestem bardzo zadowolona z rezultatu. Moje koleżanki również :)

Sernik na piernikowym spodzie
foremka sprężynowa 23 cm
Spód piernikowy
300g herbatników typu digestive
130g masła
3 łyżeczki przyprawy piernikowej
Masa serowa
600g twarogu mielonego (użyłam serek typu philadelfia)
4 jajka
180g cukru pudru
1 łyżeczka startej skórki pomarańczowej
3/4 łyżeczki przyprawy piernikowej
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Polewa
170 ml kwaśnej śmietany
2 łyżeczki cukru pudru
1 łyżka soku pomarańczowego(świeżo wyciśnięty, choć nie koniecznie)
1 łyżeczka startej skórki pomarańczowej

Herbatniki rozkruszyć w malakserze lub włożyć do worka i wałkiem pokruszyć na bardzo drobno. Dodać rozpuszczone masło i przyprawę piernikową. Dobrze wymieszać i wyłożyć ciastkami foremkę, którą najpierw smarujemy masłem. Staramy się wyłożyć foremkę ciastkami wszędzie tak samo. Tworzymy tak jakby foremkę w foremce.  Wstawiamy ją do lodówki na 30 minut.
Do miski z twarogiem dodajemy przesiany przez sitko cukier puder (to nie jest konieczność, ale unikamy w ten sposób grudek), skórkę pomarańczową, przyprawę piernikową i ekstrakt waniliowy. Wszystko dobrze mieszamy i pojedynczo dodajemy jajka.
Po 30 minutach formę z ciastkami wykładamy z lodówki i wlewamy do niej masę twarogową. Nagrzewamy piekarnik do 180C i pieczemy 45-50 minut. Po tym czasie sernik zostawiamy w piekarniku z otwartymi drzwiczkami do ostygnięcia. 
 Wszystkie składniki polewy dobrze mieszamy i po ostygnięciu wylewamy ją na wierzch sernika i pieczemy jeszcze przez 12-15 minut.



Smacznego!




7 komentarzy:

  1. uwielbiam serniki. ten z przyjemnością bym przygarnęła ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo świąteczna odsłona sernika. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki! Zniknął w oka mgnieniu! Następny robię dopiero na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny ten Twój sernik :)
    Ja tez robiłam sernik na pierniku, ale z innego przepisu.

    http://notatnikkulinarnyodkrywcow.blogspot.com/2012/12/sernik-na-pierniku.html

    I przyznam, że choć bardzo smaczny, to brakowała nam tej ilości sera co u Ciebie.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzalam na Twoją stronę i sernik wygląda bardzo smakowicie! Mój spód to taki piernikopodobny, a Twój to prawdziwy piernik!
      Będę musiała go wypróbować, ze zwiększoną ilością sera:)
      Dzięki!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...