niedziela, 2 grudnia 2012

Ciasto z gruszkami i czekoladą

 Tak mnie przeziębienie dopadło, że nie mogłam nic zrobić przez dwa dni. W końcu czuję się lepiej. Tak na poprawienie humoru upiekłam ciasto. Na gruszki już przyszedł czas i wylądowały w towarzystwie ciemnej czekolady w pysznym, mokrym cieście.

Ciasto z gruszkami i czekoladą

3 gruszki obrane ze skórki i pokrojone w duża kostkę
100g orzechów jakich macie w domu ( ja dałam mieszankę laskowych, migdałów i włoskich)
140g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
175g masła
140g drobnego cukru
2 duże jajka
50g gorzkiej czekolady (pokrojona w kostkę)

Orzechy, masło, mąkę i cukier wsyp do malaksera/robota kuchennego i wymieszaj tak długo aż masa będzie przypominać lepiące się okruchy. Jak nie masz robota to orzeszki musisz drobno pokroić nożem, a potem rękami wyrobić ciasto. Do "okruchów" wbijamy jajka i mieszamy. Na koniec dodajemy gruszki, czekoladę i już mieszamy łyżką. Masę przekładamy do foremki sprężynowej (20cm lub 23cm) wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzewamy na 160C i pieczemy prze 1h i 15min. Smacznego!


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...