piątek, 2 listopada 2012

Nowe książki

W końcu wybrałam sobie książkę za bon, który dostałam na urodziny od koleżanki. Długo się zastanawiałam jaką wybrać. Z jednej strony taki duży wybór, a z drugiej tą książkę, którą chciałam akurat nie było. Oczywiście cały czas piszę o książkach kucharskich. Najczęściej kupuję używane. Tu gdzie mieszkam jest sporo sklepów z używanymi rzeczami ( książki, ubrania, zabawki, ramki, talerze itp) i tam właśnie kupuję większość moich książek kucharskich i nie tylko. Można tam znaleźć różne różności za naprawdę śmieszne pieniądze w porównaniu z cenami w księgarniach. A przy tym recykling. Moich książek kucharskich rzadko się pozbywam, ale jakieś kryminały czy inne to z moim R. wymieniamy często. Ostatnim z moich znalezionych skarbów to "Moro - the cookbook" autorzy to Sam i Sam Clark. Małżeństwo, którzy razem gotuja i prowadzą jedną z najsłynniejszych restauracji w Anglii. Kuchnia hiszpańska, północnej Afryki i wschodnio śródziemnomorska. Bardzo ciekawe przepisy, wiele rzeczy do wypróbowania.


 
Za to mój prezent dzisiaj to Dan Lepard "The Handmade loaf". Stara książka, ale dla mnie nowicjuszki w pieczeniu chleba zupełna nowość.Książka dobrze napisana i dobrze wytłumaczone przepisy. Techniki zagniatania, formowania chleba i przy każdym wyjaśnieniu zdjęcie. Dokładny przepis na zrobienie zakwasu ze zdjęciami jest naprawdę pomocne szczególnie jak ktoś robi to po raz pierwszy.  Pierwszy przepis z niej to Chlebek cynamonowy z rodzynkami, który dziś zrobiłam i wyszedł bardzo dobry. Zdjęcia chlebka i przepis podam już jutro. A teraz idę już spać. Dobranoc!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...