niedziela, 28 października 2012

Chleb na kanapki

Chyba znalazłam chleb, który będzie u nas stałym gościem. Wyrósł pięknie, skórka chrupiąca i miąższ delikatny. łatwy do zrobienia. Idealny na jutrzejsze kanapki do szkoły. Przepis znalazłam na blogu śladami słodkiej babeczki i tu jest link do tego przepisu http://babeczka.zuzka.pl/2012/08/chleb-delikatny-na-zakwasie/






 Chleb żytnio - pszenny na zakwasie
 230g aktywnego żytniego zakwasu
150g mleka
70ml letniej wody
25g oleju
140g żytniej mąki
400g mąki pszennej (dałam chlebowej)
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru ( dałam łyżeczkę miodu)
1 łyżeczka suchych drożdży albo 10g świeżych (opcjonalnie)

Wszystkie składniki wymieszać razem i wyrabiamy gładkie zwarte ciasto. Jeśli używamy świeżych drożdży trzeba zrobić zaczyn i poczekać aż do momentu zapienienia.
Wyrobione ciasto wkładamy do miski i odstawiamy do wyrośnięcia w temperaturze pokojowej. Jak podwoi swoja obiętość, wyrabiamy jeszcze raz i formujemy kształt chleba jaki chcemy.
Ja włożyłam do keksowki wysmarowanej olejem i obsypana semolina.
 Przykrywamy i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia.
Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 220C przez 25 minut. Na dno piekarnika wrzuciłam 2 kostki lodu. Możemy również spryskać wodą ścianki piekarnika.

Tak jak Pani Zuza pisze drożdże są opcjonalne. 
Jak chcemy żeby ciasto szybciej wyrosło to dodajmy drożdże jak nam się nie spieszy to możemy je sobie darować.
 Dziś spróbowałam bez drożdży, ale moje ciasto nie chciało rosnąć, więc po pierwszym wyrobieniu dodałam drożdże i chlebek wyszedł cudny.
 Może mój zakwas nie był wystarczająco aktywny.
Dziękuję za przepis Pani Zuzanno!Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...