wtorek, 12 marca 2013

Sernik z nerkowców i Masterchef UK

Nowa seria Masterchefa UK rozpoczęta! Wiem, że angielski program nie jest tak spektakularny jak np australijski, ale i tak jestem fanką od pierwszej serii  i już będę na zawsze. Przyznam się, że  starałam się o miejsce w drugiej serii, ale niestety nie doszłam do eliminacji. Nie chcę się usprawiedliwiać, ale wydaję mi się, że przez to, że pracowałam jako "kucharka" w domku wypoczynkowym w górach, w sezonie  narciarskim. Jedynym z pytań w aplikacji było czy pracowałaś w profesjonalnej kuchni i wspomniałam o mojej przygodzie jako "chalet chef". A to nie jest chyba  zgodne z zasadami. Choć gotowanie dla 8 osób w domku wypoczynkowym nie uznałabym za pracowanie w profesjonalnej kuchni. To są moje przypuszczenia, ale mogło być zupełnie coś innego. Nigdy się nie dowiem, ale też nie planuję starać się po raz kolejny.  
Do oglądania pierwszego odcinka zjadłam pyszny sernik z nerkowca. Marta z bloga Jadłonomia zainspirowała mnie do zrobienie tego deseru.

Sernik z nerkowców 

masa sernikowa

250g orzechów nerkowca
3 łyżki syropu z agawy
2 łyżki maku
4 łyżki mleka roślinnego
sok z połowy dużej cytryny

spód

szklanka mieszanki orzechów( ja zmieszałam migdały, orzechy laskowe i włoskie i pestki dyni)
8 suszonych daktyli

Nerkowce namaczamy w zimnej wodzie i odstawiamy na noc. 

Następnego dnia zaczynamy od spodu. Szklankę mieszanych orzechów wrzucamy do malaksera i miksujemy na drobną mąkę. Dodajemy daktyle i miksujemy na lepką masę.  

Blaszkę lub formę do tarty(20cm) wykładamy folią spożywczą, wysypujemy masę orzechowo-daktylową i równomiernie wykładamy dno. 

Nerkowce po nocy moczenia, płuczemy kilka razy i czyste wkładamy do malaksera i miksujemy na gładką masę. Dodajemy resztę składników i ponownie dobrze mieszamy. 

Kremową masę wlewamy do przygotowanej wcześnie blaszki, gładzimy wierzch sernika i wkładamy do zamrażalki na co najmniej 2 godziny, a potem przekładamy do lodówki. Smacznego!




3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...