piątek, 11 maja 2012

Ciasto czekoladowe z malinami

Moj pierwszy przepis i moje ulubione ciasto czekoladowe. Pieklam z roznych przepisow i moim zdaniem ten jest najlepszy. Bardzo czekoladowe i poprostu pyszne! To ciasto upieklam dla kolezanki na jej meza urodziny. I musze przyznac, ze zrobilo furore. U mnie w domu zawsze znika w ciagu dwoch dni. Oto przepis.

200g gorzkiej czekolady ok 60 % miazgi kakaowej
200g masla
1 lyzeczka kopiasta kawy rozpuszczalnej rozpuszczonej w zimnej wodzie 125 ml
170g maki
1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
1/4 lyzeczki sody oczyszczonej
200g jasnego cukru muscovado
200g  zlotego drobnego cukru ( w UK golden caster), zwykly drobny tez bedzie dobry
25g kakao
3 duze jajka
75ml maslanki

Krem (Ganache)
200g gorzkiej czekolady tej samej co wyzej
284ml smietanej kremowki ( a jak ktos mieszka na terenie UK, tak jak ja to double cream)
2 lyzki drobnego

Rozgrzej pierkarnik 160C i nasmaruj okragla foremke 20cm maslem i wyloz paierem do pieczenia. Polam czekolade na kawalki i wloz do garnka, dodaj maslo i kawe. Wszystko trzeba podgrzac na malym ogniu az sie czekolada rozpusci i mieszac od czasu do czasu, zeby nie przypalic czekolady. Wszystkie suche skladniki (maka, cukry, proszek do pieczenia, soda oczyszczona, kakao) mieszamy w misce. W osobnej miseczce mieszamy jajka i maslanke. Mokre skladniki (czekolade i jajka) dodajemy do miski z maka. Mieszamy wszystko razem i wlewamy do foremki. Pieczemy 1godz 25min., sprawdzamy ciasto patykiem i jak bedzie suchy to znaczy ze ciasto jest gotowe. Aby przelozyc ciasto kremem,  musi calkowicie wystygnac, a potem kroimy na trzy wartswy. Przekaladamy i kremujemy cale ciasto kremem. Ja dodalam swieze maliny na zyczenie mojej kolezanki, i dodalam cigarelloes dla ladnego wykonczenia. Jak robie ciasto dla mojej rodziny jemy bez owocow i dodatkowej czekolady i tez jest wysmienite. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...